Гаджети і наші діти

Наука та інформаційні технології настільки стрімко розвиваються і входять в життя дорослих і дітей, що ми все приймаємо, не задумуючись про доцільність використання у нашому житті того чи іншого пристрою .

А між тим, не все,що створюється та удосконалюється, може бути корисним для дитини та іі розвитку.

Батьки, показуючи електронні ігри дітям чи використовуючи гаджети для заспокоєння дитини, забувають про наслідки чи навіть, не задумуються про них. Можна, звичайно, багато говорити про користь та швидкість подачі інформації, про мобільність того чи іншого проекту, про електронну наочність, про яскравість новітніх технологій і все ж, я хочу акцентувати увагу та сприйнятті дитиною інформації, навколишнього середовища, вміння спілкуватися з однолітками (гратися, виконувати спільно певні вправи і т. ін.). Дорослі повинні пам’ятати, що діяльність дитини (особливо на ранніх стадіях розвитку) – це рух, рух – розвиток мозкової діяльності. Технології, які подають готовий продукт сприймаються дитиною з мінімальними зусиллями, що спонукає дитину до пасивного сприйняття інформації та навколишнього середовища, що викликає комунікативну затримку, мінімальність фізичних рухів – до пасивності м'язів.

Розглядаючи початкову школу та підлітковий вік спостерігаємо певні моменти у житті дитини, які ні батьків ні вчителів не радують:

— Психологічна неспроможність дитини справитися зі своїми переживаннями, враженнями від побаченого, почутого

— Складність у спілкуванні із однолітками, придумуванню ігор поза межами гаджетів, негативне ставлення до фізичних вправ, ігор з фізичним навантаженням.

— Невміння реалізувати себе в колективі однолітків.

 

Це та мала доля, з якою стикаються не лише вихователі, вчителі, а й батьки. Я не закликаю до відмежування дитини від сучасності. Ми у ХХІ сторіччі, МИ повинні навчати дитину, а не гаджети. МИ повинні бути другом дитині, а не гаджети. Дитина повинна спілкуватися у просторі із живою природою, живими друзями, гратися в рухливі ігри і головне, не боятися помилятися. Бо знає, що його завжди зрозуміють.

 

 

- Директор гімназії «Європейська освіта» Сотело-Рамірес В.В. -